Sjöräddningssällskapet plus och sjöräddningssällskapet premium
Det är alltid gratis att bli räddad till livet till sjöss för hjälptagaren. Om det inte finns fara för människoliv, är det båtens ägare som står för kostnaderna för räddandet av en båt som överraskande slutat fungera. Summan kan bli upp till flera hundra euro. Med Sjöräddningssällskapets medlemsservice får du hjälp som medlemsförmån även när ingen är i fara. Du har två olika valmöjligheter när du väljer medlemstjänstens omfattning, Sjöräddningssällskapets Plus- eller Premium-medlemstjänst. Premium-medlemstjänsten ger samma hjälp för alla dina båtar, även för familjens gemensamt använda båtar, samt när du färdas med någon annans båt. Som medlem stöder du också frivillig sjöräddning.
Vår medlemstjänst
Plus- medlemstjänst
98€/år
Plus-
medlemstjänst
När du behöver trygghet för endast en båt.
-
Icke-brådskande hjälp för din båt 1.5.-31.10.
-
Gäller för en båt som du äger.
-
Gäller när du själv är ombord.
Premium- medlemstjänst
148€/år
Premium-
medlemtjänst
När du äger flera båtar och vill ha trygghet för alla dina båtfärder.
-
Icke-brådskande hjälp för din båt 1.5.-31.10.
-
Gäller oberoende av vilken båt du använder och vem som äger den.
-
Gäller även familjeanvändning och delägare.

Be om hjälp
Sjöräddningsällskapets assistansnummer
för icke-brådskande fall
0800 3022 30
Jour
(1.5.-31.10.)
24/7
Vid nödsituation
till sjöss
0294 1000
Vid nödsituation
på insjöar
112
Sjöräddningssällskapets medlemstjänst som trygghet
Plus- och Premium-medlemstjänsten ger dig hjälp även i icke-brådskande problemsituationer under din båtfärd. Plus-medlemsavgiften är 98 € per kalenderår. Premium-medlemstjänsten, som erbjuder ett bredare skydd, kostar 148 €.
Du kan ansluta en fritidsbåt eller vattenskoter som uppfyller fritidsbåtsdirektivet till medlemstjänsten. Motsvarande service finns utöver Finland, i Sverige och i Norge samt delvis i Danmark. Medlemskapet börjar omedelbart, när du betalat fakturan. Fäst dekalen du fått på posten på din båt och ha det digitala medlemskortet (eller medlemsnumret) med dig när du är ute på sjön.
-
Gratis bogsering till en hamn med reparationsservice
-
Hjälp att hitta reparatör och tillfällig förvaringsplats
-
Digitalt medlemskort och dekal
-
Medlemstidning två gånger per år
-
Omfattande medlemsförmåner
Anslutningsblankett
Bli ny medlem genom att välja Jag vill bli medlem och skaffa Plus- eller Premium- medlemstjänst. När du betalat fakturan börjar medlemskapet gälla direkt. Ladda det digitala medlemskortet i Cardu-applikationen. Fäst dekalen du får per post på båten och ha medlemskortet med dig på sjön. Nästa års medlemsavgift skickas automatiskt till dig om du inte säger upp medlemskapet.
